Verhuizen

Huisnummer aanvragen voor een nieuwe woning
Departement Infrastructuur kent huis- en busnummers toe aan nieuw vergunde woningen. Deze nummers worden doorgegeven aan de dienst Bevolking. Je kan de dienst Bevolking contacteren om je in te schrijven op het betreffende huis- en busnummer. Een huisnummer kan je er gratis afhalen.

 

Verhuizen naar een ander adres
Binnen de acht dagen nadat je bent verhuisd doe je aangifte van je nieuwe verblijfplaats. Je kan dat met een bezoek aan de dienst Bevolking in het gemeentehuis of langs het digitaal loket op deze website. De wijkagent zal een woonstvaststelling komen doen. Na vijf werkdagen kan je de gegevens op je identiteitskaart en je rijbewijs laten aanpassen. Als je verhuist naar een andere gemeente hoef je niet meer langs te komen.

 

Verhuizen naar het buitenland
Als je verhuist naar het buitenland kom je aangifte doen bij dienst Bevolking.  Zorg ervoor dat het nieuwe adres in het buitenland al kent. Je ontvangt het formulier 'model 8' dat je nodig hebt bij de aanmelding in het consulaat of bij de ambassade in het land van bestemming.

De aangifte van vertrek en het uitschrijven uit het bevolkingsregister doe je best zo dicht mogelijk bij de datum van vertrek. Eens uitgeschreven, is het moeilijk nog officiële verrichtingen te doen.

 

Verhuizen: waaraan moet ik denken?
Of je nu verhuist naar de andere kant van België of gewoon naar enkele straten verderop, je mag niets aan het toeval overlaten. Lees meer.

 

Contactgegevens

dienst Burgerzaken
Dorp 1
9860 Oosterzele

Gertrude Van de Weghe - diensthoofd wnd.
tel. 09 363 99 21
email gertrude.vandeweghe@oosterzele.be

Danny Ghislain
tel. 09 363 99 20
email danny.ghislain@oosterzele.be

Katleen Meuleman
tel. 09 363 99 26
email katleen.meuleman@oosterzele.be

Mia Immegeers
tel. 09 363 99 23
email mia.immegeers@oosterzele.be

Dina Van De Wiele
tel. 09 363 99 25
email dina.vandewiele@oosterzele.be

105